VEELGESTELDE VRAGEN (FAQ)

 

Bestellen

Vraag: Waarom zijn uw artikelen zo goedkoop?

Antwoord: Maak je geen zorgen, alle vermelde producten bij eGlobal Central zijn 100% nieuw en origineel. Wij verkopen geen opgeknapte artikelen, tenzij specifiek wordt vermeld in de aanbieding. Wij importeren onze producten uit betrouwbare officiële leveranciers over de hele wereld en vervolgens vervoeren we deze naar Europa. Omdat wij alleen online werkzaam zijn, zijn we in staat om lage prijzen te bieden. Wij helpen u graag om uw portemonnee te besparen!

 

Vraag: Hoe kan ik mijn bestellingen plaatsen?

Antwoord: Het plaatsen van een bestelling op eGlobal Central is eenvoudig:

1. Zoek eerst uw favoriete artikelen op merk, categorie of prijs.

2. Vervolgens voegt u het artikel aan uw winkelwagen toe door op "In Winkelwagen" te klikken.
3. Tot slot, Checkout/Kassa!
 
 
Vraag: Hoe weet ik of een product op voorraad is of niet?

Antwoord: Ons systeem houdt de beschikhaarbeid van producten meerdere keren per dag bij volgens de voorraad uit het magazijn van ieder product. Deze status vindt u op de productpagina naast de prijs van het artikel. Wanneer wij een product op voorraad hebben, zou de voorraadstatus worden weergegeven als "In Voorraad". Indien wij het niet op voorraad hebben, zou de voorraadstatus worden weergegeven als "Beschikbaar Voor Bestelling" en in dit geval geeft u ons dan a.u.b. 2-3 werkdagen om de voorraad aan te vullen. Houdt u er a.u.b. rekening mee dat de beschikbare voorraadstatus niet direct bijgewerkt kan worden op basis van de daadwerkelijke voorraad. Er zit een tijd van verwerking tussen de communicatie vanaf ons magazijn naar het uploaden op de website. Echter, wanneer uw bestelling is geplaatst en er is geen voorraad beschikbaar, zullen wij u op de hoogte stellen via email om u te voorzien van een update van de status van uw bestelling. Voor meer accurate informatie over de beschikbaarheid van de voorraad, aarzel niet om contact op te nemen met onze klantenservice door de een verzoek via een ticket.

 

Vraag: Heb ik een account nodig bij het plaatsen van een bestelling?

Antwoord: Om een bestelling te plaatsen, heeft u bij ons geen account nodig. Alles wat u dan nodig heeft is een emailadres en de details voor de levering. Toch raden we u aan om een account aan te maken indien het mogelijk is. In bepaalde omstandigheden, maakt het efficiënter voor de scheepvaart en versneld het ons verwerkingstempo. Het is ook makkelijker voor u om toegang te krijgen tot de informatie over uw bestellingen en om uw huidige en eerdere bestellingen te bekijken.

 

Vraag: Hoe maak ik een account?

Antwoord: Een account aanmaken is eenvoudig! Wij hebben alleen uw e-mailadres nodig voor toekomstige updates en de factuur van uw bestelling. Tevens vragen wij u om een afleveradres in te vullen, zodat we weten waar wij uw bestelde artikelen kunnen bezorgen. Wij slaan geen klantgevoelige informatie op tijdens iedere fase van het registratieproces. Klik hier om "een account aanmaken" bij ons.


Vraag: Waarom zou ik mijn telefoonnummer verstrekken tijdens het aanmaken van een account of voor het plaatsen van een bestelling?

Antwoord: Wij hebben een geldig telefoonnummer van u nodig zodat wij u in elk geval kunnen bereiken indien er mogelijke problemen aanwezig zijn bij uw bestelling. Wij verzekeren u dat al uw persoonlijke gegevens alleen door eGlobal Central zullen worden gebruikt en we zullen geen gegevens verstrekken aan derden of onbevoegden. Zie hier voor meer informatie over ons privacybeleid.

 

Vraag: Hoe weet ik dat mijn bestelling (succesvol) is geplaatst?

Antwoord: Na het plaatsen van een geslaagde bestelling op onze website, ziet u een orderbevestiging pagina, u ziet uw "Order ID" verschijnen. U ontvangt automatisch een email die naar uw geregistreerde emailadres wordt verzonden. U kunt ook inloggen op “Mijn account” om uw recente bestellings geschiedenis te bekijken. Indien u geen bevestiging per email binnen 1 werkdag ontvangt, betekent dit dat het plaatsen van een bestelling niet succesvol is geweest. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice voor verdere ondersteuning bij het plaatsen van een nieuwe bestelling.

 

Vraag: Welke veiligheidscontroles zijn toegepast om ervoor te zorgen dat mijn aankoop geldig is?

Antwoord: Wij kunnen van tijd tot tijd contact met u opnemen voor het vragen van extra informatie/documentatie om uw bestelling te bevestigen.U kunt er zeker van zijn, we doen ons uiterste best om u zo snel mogelijk te bereiken om de vertraging zo veel mogelijk te beperken.

 

Vraag: Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Antwoord: Raadpleeg onze Annulering en Retourbeleid voor meer informatie over annuleringen.
 

Vraag: Hoe kan ik gebruik maken van een Coupon of Kadobon code bij het plaatsen van mijn bestelling?

Antwoord: Wanneer u een code heeft, plaatst de code in het invoerveld "Cadeaubon of promotiecode" op de Veilig afrekenen pagina of de Inhoud winkelwagen pagina en vervolgens klikt u "toepassen (driehoek)". Houdt u er rekening mee dat de kortings vouchers niet kunnen worden gebruikt in combinatie met andere aanbiedingen. U wordt verwezen naar de bijbehorende Voorwaarden van betreffende promotie pagina voor details.

 

Vraag: Kan ik bij de fabrikant cashback claimen voor de goederen die ik op uw website heb aangeschaft?

Antwoord: Goederen die op onze website zijn aangeschaft kunnen niet geclaimd worden voor cashback bij de fabrikant.

 

Vraag: De prijs van het product dat ik heb gekocht is nu verlaagd, kan ik het prijsverschil terugvragen?

Antwoord: Onze prijzen schommelen van tijd tot tijd als gevolg van de vraag en aanbod van het specifieke product. Wij zijn niet in staat om het prijsverschil terug te betalen aan de nieuwe prijs.

 

Vraag: In welke taal is het product beschikbaar?

Antwoord: De producten die we verkopen zijn voorzien van de standaard taalinstelling Engels (Internationaal) en Nederlands. Wanneer u een "Alleen in Engels" vermelding bij een product ziet staan, houd dit in dat het artikel niet wordt ondersteund met andere Europese talen. Heeft u een specifieke voorkeur met betrekking tot de taalinstelling van het product, neem dan contact op met onze klantenservice voordat u het product aanschaft via een ticket.

 

 

Vraag: In welke taal is de handleiding voor mijn bestelde product ?

Antwoord: De taal van de handleiding is van het land waar het product van afkomstig is. Dit is eventueel niet in het Nederlands. Echter, links naar de officiële sites vindt u op onze website voor uw referentie. Houd er ook rekening mee dat bij veel producten van een aantal fabrikanten de handleiding tegenwoordig in een CD-ROM wordt verstrekt. Dit in verband met milieuvriendelijkheid. Dit is buiten onze controle. Voor het downloaden van de gewenste taal voor de handleiding kunt u  hier terecht. Ook zou u de afgedrukte handleiding hier hier kunnen aanschaffen. Houdt u er rekening mee dat we geen 100% garantie kunnen bieden dat we voor alle artikelen een relevante/afgedrukte of gekopieerde handleiding kunnen verstrekken.

 

Vraag: Is er een officiële oplader inbegrepen?

Antwoord: De producten die wij aanbieden zijn afkomstig uit de hele wereld. Wanneer een product niet wordt geleverd met een lokale stekker zullen we een reis adapter bijvoegen.

 

Vraag: Kan ik een terugbetaling aanvragen wanneer een geschenk dat ik ontvangen heb niet is wat ik had verwacht?

Antwoord: Het spijt ons om u te informeren dat we niet in staat zijn een terugbetaling te doen in het geval van: Het gratis geschenk is de verkeerde maat / komt niet overeen met de kleur zoals beschreven / wijkt af van de getoonde foto op de site.

 



Vraag: Waarom is mijn Apple product die ik heb ontvangen geactiveerd?

Antwoord: Door bepaalde omstandigheden is een Apple product (meestal de Apple LTE Versies) een maand geleden geactiveerd door de volgende reden:

1) Kwaliteitscontrole door ons product-ondersteuningsteam.
2) Export eisen. 
Wij garanderen u dat het item dat naar u toe wordt verzonden gloednieuw is en 100% origineel. U kunt alleen de items retourneren indien het defect is of DOA. Product activatie is geen geldige reden voor een verzoek om een vervanging.
 

Vraag: Ik heb geen email ontvangen van jullie na het plaatsen van mijn bestelling. Is er iets mis?

Antwoord: Doordat sommige email providers en/of spam folders strenge filters hebben, zouden onze emails kunnen worden bezorgd in je spam folder. Gelieve deze folder te bekijken en wanneer u onze email hier ziet, markeer deze dan als gewenst zodat u onze volgende emails gewoon in uw Inbox ontvangt.

Er bestaat ook een kans dat u uw email adres onjuist heeft ingevoerd ten tijde van bestellen. Wanneer u geen emails heft gevonden in uw spam folder, neem dan a.u.b. contact op met onze klantenservice via een ticket, waarin uw de volledige naam opgeeft waarmee de bestelling was geplaatst en de producten, zodat we uw bestelling kunnen vinden en het adres kunnen aanpassen.

 

Betaalmethoden

 

Vraag: Welke betaal methode accepteerd eGlobal Central?

AntwoordWij accepteren momenteel Visa, MasterCard, Visa Delta, Visa Electron, bankoverschrijving en iDeal via Worldpay (Binnenkort) . We accepteren ook betaling via PayPal. Neem voor meer informatie een kijkje op onze pagina voor Betaalmethodes.

 

Vraag: Kan ik mijn bestelling in termijnen betalen?

Antwoord: Het spijt ons om u te informeren dat we op dit moment geen dergelijke betaalmethode accepteren.

 

Vraag: Zal er een vertraging zijn in de bestelling wanneer ik betaal via iDeal?

Antwoord: Jammer genoeg zal er een kleine vertraging zijn voor het verwerken van uw bestelling. We kunnen uw bestelling alleen in verwerking nemen wanneer de betaling succesvol is overgemaakt op onze rekening; de betaling heeft gemiddeld 2-3 werkdagen nodig om zichtbaar te zijn op onze rekening.



Vraag: Kan ik mijn verzendadres aanpassen wanneer mijn bestelling is ingepakt of verzonden?

Antwoord: We moeten u helaas informeren dat wanneer u heeft betaald met PayPal, we op geen enkel moment een wijziging mogen maken in uw adres informatie. Wanneer u heeft betaald via Worldpay (iDeal / bankoverschrijving/ Visa / MasterCard), dan kunt u uw verzendadres aanpassen (binnen Nederland en België) voorafgaande en na de verzending van uw bestelling. Wanneer uw bestelling is verzonden, dan word hiervoor een omleidingstarief in rekening gebracht welke €25,- kan bedragen. Dit tarief moet zijn voldaan voordat we de koerier op de hoogte kunnen brengen van de adreswijziging. Neem a.u.b. contact op met onze klantenservice wanneer u uw adres informatie zou willen aanpassen.

 

 

Verzending en Levering

Vraag: Biedt u gratis bezorging?

Antwoord: Wij bieden gratis bezorgdiensten voor alle bestellingen vanaf 50 Euro met uitzondering van lichtgewicht producten. Voor meer informatie over bezorgdiensten kunt u terecht op onze pagina Verzending en Verzekering.

 

Vraag: Hoe worden de bestellingen ingepakt? 


Antwoord: Wij zorgen ervoor dat onze klanten de goederen zullen ontvangen in de best mogelijke toestand.

1. We voegen een schuimbord om de goederen te beschermen binnen de verpakking.
2. We gebruiken verpakkingsschuim om de gaten en losse ruimtes te vullen.
3. Vervolgens verzegelen wij de doos met behulp van een specifieke veiligheidstape, zodat de ontvanger kan merken dat de goederen niet zijn geopend tijdens de verzending.

 

Vraag: Hoe lang duurt het om te leveren?

Antwoord: De meeste producten op onze website zijn op voorraad, we doen ons uiterste best om uw bestelling te verzenden binnen 24 werkuren. Vervolgens duurt het bezorgen normaal gesproken 6-8 werkdagen. Voor afgelegen gebieden dient u rekening te houden met extra bezorgtijd van 2 tot 3 werkdagen. Als u wilt kunt u ook gebruik maken van onze premium bezorgdiensten. Voor meer details kunt u terecht op onze pagina Verzending en Verzekering. De bezorgtijd kan echter verschillen door onvoorziene omstandigheden, afhankelijk van de betaalmethode en contact gegevens. Het is erg belangrijk dat u de juiste en nauwkeurige contactgegevens aan ons verstrekt bij het plaatsen van uw bestelling of bij het aanmaken van een account, zodat wij de bestelling zo snel mogelijk kunnen verwerken.


Vraag: Waarom is er geen informatie beschikbaar voor de barcode die ik heb ontvangen?

Antwoord: Wij verstrekken de klanten zo spoedig mogelijk de tracking code van het pakket, zodra we over deze informatie beschikken. Toch kan dit betekenen dat u deze code hebt ontvangen voordat het koeriersbedrijf hun database heeft bijgewerkt. De tracking-informatie zal met 1-2 werkdagen beschikbaar zijn. Helaas is de tijd die nodig is om de informatie van de tracking bij te werken buiten onze controle.

 

Vraag: Waarom duurt het langer om de de accessoires te laten arriveren?

Antwoord: Zoals uitgelegd op onze pagina Verzending en Verzekering worden bestellingen met slechts kleine lichtgewicht onderdelen niet aan de koerier geleverd, maar aan de geregistreerde luchtpost. Dit zal meer tijd kosten om uw bestelling te laten arriveren. Het duurt circa 10-15 dagen. U kunt op onze pagina Verzending en Verzekering de goederen bekijken voor deze overweging.

 

Vraag: Kan ik mijn bestelling afhalen in de winkel?

Antwoord: Het spijt ons om u te informeren dat dit niet mogelijk is omdat we op dit moment geen winkel in Europa hebben.
 

Vraag: Waar bezorgen jullie?

Antwoord: Momenteel bezorgen wij alleen binnen Nederland en België. Houdt u er rekening mee dat voor verzending naar afgelegen gebieden extra verzendkosten worden berekend door onze koeriers. Deze kosten worden door u betaald en worden berekend en verrekend op de Checkout/kassa pagina.

 

Vraag: Wat betekent Remote Area (Afgelegen Gebied)? Hoe weet ik of mijn adres in een afgelegen gebied bevindt?

Antwoord: Bestellingen die moeten worden verzonden naar een afgelegen gebied zijn onderhevig aan hogere verzendkosten volgens de eisen van de koeriersbedrijven. De hogere verzendkosten zullen worden toegevoegd en worden weergegeven als verzendkosten toeslag in uw totale bedrag. Om te controleren of uw afleveradres in een afgelegen locatie valt, volg dan de onderstaande links: http://raslist.dhl.com/jsp/first.jsp & http://images.fedex.com/us/services/pdf/Zipcodes_OPA_ODA.pdf

 

Vraag: Hoe kan ik de verzendkosten en bijkomende kosten berekenen?

Antwoord: Al onze vermelde prijzen zijn de uiteindelijke prijzen inclusief gratis bezorgdiensten. Er zijn drie andere premium lijndiensten voorzien. Wij verwijzen u naar onze Verzending & Verzekering pagina voor nadere details met betrekking tot de drie premium bezorgdiensten. Wanneer u gebruikt maakt van een van deze premie bezorgdiensten, zullen de kosten worden toegevoegd aan het totaal bestelbedrag.

 

Vraag: Wie zorgt voor het aanleveren van mijn artikelen?

Antwoord: Onze standaard levermethode word behandeld door DHL / Fedex / TNT/ GLS/ DPD / BPOST zodat wij voor de snelste levering kunnen zorgen. 
Nadat de bestellingen zijn verzonden, krijgt u van ons de tracking informatie. Deze informatie kunt u gebruiken om op de websites van DHL / Fedex / TNT / GLS/ DPD / BPOST om uw bestelling te traceren. 
Voor de bestellingen met lichtgewicht accessoires wordt dit behandeld door geregistreerde luchtpost sevice. Voor meer details over de verzendkosten kunt u terecht op onze pagina Verzending & Verzekering.

Vraag: Is er een vertraging wanneer mijn bestelling wordt betaald door directe storting?

Antwoord:  Helaas is er een lichte vertraging voor het verzenden van uw bestelling. We zullen uw goederen pas verzenden wanneer wij de betaling hebben ontvangen. De overdracht kan tot 10 werkdagen duren.

 

Vraag: Wat gebeurt er als mijn bestelde product is verloren of beschadigd tijdens het vervoeren?

A: Dit gebeurt zelden maar om u beter van dienst te kunnen zijn, kunt u bij ons een verzekering afsluiten. Wij dekken alleen wanneer de koerier ook heeft bevestigd dat het pakket is verloren. Om uw bestelling meer veiligheid te garanderen kunt u ook overwegen om uw bestelling te verzenden met onze premium verzekering berzorgservice. Voor meer informatie kunt u terecht op de pagina  Verzending en Verzekering. Mocht u een probleem hebben over een claim, zending of verzekering dan kunt u een ticket indienen met de volgende informatie: 

1) Bestel nummer, 2) Aankoopdatum, 3) Item modelnummer en 4) Reden voor de claim. 
We zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.
 
Vraag: Hoe kan ik mijn bestelling traceren?

Antwoord: Het traceren van een bestelling is zeer eenvoudig. Gewoon inloggen op uw account en volg onze geïllustreerde gids.

 

Vraag: Bezorgen jullie op postbusadres of hotel?

Antwoord:  Helaas is het niet mogelijk om een bestelling af te laten leveren aan een postbusadres, hotel, motel of gasthuisadres.

 

Vraag: Is het mogelijk om mijn afleveradres te wijzigen voor of nadat de goederen zijn verzonden?

Antwoord: Het spijt ons om u te informeren wanneer u gebruik maakt van Paypal als betalingsmethode, wij geen wijzigingen kunnen aanbrengen in uw afleveradres voor of nadat de goederen zijn verzonden. Maar wanneer u heeft afgerekend via de Worldpay gateway, dan is het wel mogelijk om uw afleveradres te wijzigen (binnen Nederland en België) voor of nadat de goederen zijn verzonden vanuit ons magazijn. Wanneer uw goederen zijn verzonden dan zijn er omleidings kosten aan verbonden (€25), deze kosten moeten van tevoren worden betaald voordat de koerier het adres met succes kan wijzigen. U bent volledig aansprakelijk voor deze kosten. Wij willen u graag verzoeken om een ticket in te dienen wanneer u uw afleveradres wilt wijzigen.

 

 

 

Vraag: Waar is mijn bestelling?

Antwoord: Zodra we een bestelling verzenden, dragen we het pakket over aan een koerier. Om de laatste status update te zien, bekijk dan de tracking pagina via de tracking link die we u hebben gestuurd nadat het pakket was verzonden. Omdat het pakket niet meer in onze handen is, is het de verantwoordelijkheid van de klant om de tracking in de gaten te houden en contact op te nemen met de koerier wanneer er problemen zijn gedurende de bezorging van het pakket. U kunt contact opnemen met de koerier om een nieuwe bezorgafspraak te maken, afhaal instructies op te vragen, etc. Wanneer er een situatie is die u niet kunt oplossen met de koerier, neem dan contact met ons op en we zullen ons best doen u te ondersteunen waar mogelijk.

 

Annulering & Retourneren

 

Vraag: Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Antwoord: Voordat u uw bestelling aan ons terug stuurt, lees ons Annulering & Retourbeleid goed door. Kijk goed na of uw retournering aan de eisen voldoet. U kunt een verzoek indienen door middel van het openen van een RMA ticket. Onze RMA afdeling zal normaliter uw aanvraag binnen 2 dagen erkennen en aangeven of u in aanmerking komt. Voor meer informatie over de procedure kunt u kijken op onze Afbeelding.

 

Vraag: Kan ik mijn bestelling annuleren bij veranderen van gedachte?

Antwoord: U kunt het annulerings verzoek indienen door middel van het openen van een ticket tijdens elk moment zolang uw bestelling nog in het "verwerkings" proces is. Voor meer informatie kunt u terecht op onze pagina Annulering & Retourbeleid.

 

Vraag: Wat is uw '30 DagenRetourbeleid' ?

Antwoord:  U heeft het recht om een bestelling binnen 30 dagen vanaf de dag van ontvangst van uw goederen te retourneren. Verzoek voor het retourneren moet wel binnen de gestelde termijn worden ingediend, door middel van het openen van een RMA ticket en het moet erkend worden door onze RMA afdeling. Voor de voorwaarden met betrekking tot het 30 Dagen Retourbeleid, volg deze link.

 

Garantie

Vraag: Hoe werkt het garantiesysteem?

Antwoord: Producten worden geïmporteerd vanuit het buitenland, de originele garantie is niet van toepassing met uw lokale dealer, de garantie wordt door ons (eGlobal Central) gedekt. Wij bieden tot 24 maanden garantie (12 maanden garantie voor mobiel, tablets en audio- producten). Voor meer informatie kunt u terecht op onze pagina Garantiebeleid.

 

Vraag: Wat als ik mijn garantie wil uitbreiden?

Antwoord:  Het is heel gemakkelijk om de garantie te verlengen voor uw digitale producten. U kunt de MACK garantie aanschaffen met een normale verlengde garantie of u kunt gebruik maken van de Diamond Service die nog meer dekt met betrekking tot schade. MACK garantie is een derde partij leverancier van diensten die u toelaat om uw producten lokaal te bedienen met een erkende dealer (b.v. Canon camera's: Canon Service Centre). Voor meer informatie kunt u hier terecht of op hun officiële website.

 


Vraag: Moet ik de goederen op eigen kosten naar UK sturen voor reparatie tijdens de garantie?

Antwoord: Tijdens de eerste 12 of 24 maanden eGlobal Central garantieperiode, bent u zelf verantwoordelijk voor de kosten van terugzending aan onze Britse Service Agent. Zodra we de controle en reparatie hebben afgerond, sturen we de goederen terug op onze kosten indien de goederen aan onze voorwaarde (Garantie Algemene Voorwaarden) voldoen. U kunt hier  terecht voor meer informatie.

 

Klantenservice

Vraag: Hoe lang duurt het voordat ik antwoord krijg op mijn ticket?

Antwoord: Onze werktijden zijn van maandag t/m vrijdag, 14:00 - 23:00 uur HKT. Na het weekend en de feestdagen zijn er meestal heel veel verzoeken. Maar we doen ons best om alle tickets binnen 48 uur te beantwoorden. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw emails in uw spam map na te lopen. Soms kan het gebeuren dat onze mailtjes daarin terecht komen.

 

 
Laden...